Atskaņošanas tehnikas svešvalodu apguvē.

Pagājušajā nedēļā mūsu skolas pasniedzēji atkal strādāja ar studentu grupu kopīgā projekta ietvaros ar ERS vasaras skola – “Spaces” sadarbībā ar dažādām Eiropas universitātēm (Frīburga, Berne, Lozanna, Bāzele un citām).

Trīs nodarbību dienu laikā dalībnieki gatavojās un uzstājās citu programmas studentu auditorijai. Skatītāju stāsti padarīja priekšnesumu siltu un mājīgu, kā mājas segu ar tējas tasi.

Atskaņošanas teātra paņēmienu integrēšana svešvalodas apguves procesā var kalpot kā lielisks, efektīvs līdzeklis valodas teorētisko zināšanu pārnesei praktiskajā pielietojumā. Stāstot un daloties dzīvesstāstos, skolēni cenšas runāt un rīkoties valodā, kuru viņi apgūst.

Pirmajās nodarbību stundās uzdevums šķiet ļoti grūts, taču, iedziļinoties stāstu emocionālajās komponentēs, rodas sajūta, ka cilvēku mijiedarbības procesu aizņem kaut kas nozīmīgāks par valodu.

Tas attiecas uz komunikācijas emocionālo komponentu. Playback teātra prakse ļauj stāsta emocionālo nozīmi nodot caur visiem pieejamajiem kanāliem – ķermeni, sejas izteiksmi, intonāciju, runu. Tādējādi tiek paplašināts savu spēju repertuārs nodibināt sakarus ar citiem cilvēkiem, kur runa vairs neieņem centrālo vietu un kļūst par vienu no mijiedarbības instrumentiem.

Praktizējot šādas metodes, skolēniem kļūst vieglāk pārvarēt bailes lietot citu valodu, nedrošību, nepilnības sajūtu – un vienkārši runāt, spēlēt, dalīties pieredzē. Vienotības atmosfēra izrādes laikā sniedz atbalsta sajūtu un pozitīvas atsauksmes šajā procesā.

Priecājamies par šādām sadarbības iespējām un labprāt meklējam jaunus veidus, kā pielietot playback teātra praksi dažādās dzīves jomās.

Uz drīzu tikšanos!